Blogi : Imagomarkkinointi – Vinkkejä työnhakijalle
Kaikki mitä olet, teet, sanot tai kirjoitat, on imagomarkkinointia.
Markkinointitoimenpiteet yleensä aloitetaan ennen myyntiä. Kaikki mistä tuleva työnantaja voi muodostaa sinusta mielikuvaa, on imagomarkkinointia. Osa sinun henkilöbrändiä.
Se vaikuttaa rekrytoijan halukkuuteen valita sinut rekrytointitilanteessa. Nykyään henkilöbrändin luominen on helppoa sosiaalisessa mediassa.
Mieti jokaisen postauksen kohdalla omaa henkilöbrändiäsi
1. Keiden haluat lukevan kirjoituksesi?
2. Mikä heille on tärkeää?
3. Minkälaisen mielikuvan haluat välittää heille itsestäsi?
Esittelyssäsi kannattaa kertoa tekemistäsi määrittelyistä
Jokaisen postauksen kohdalla kannattaa palauttaa mieleen, mitä olet määritellyt itsestäsi ja itsellesi ja tukea niitä.
“Mikä on sinulle tärkeää, mitä rakastat, missä olet hyvä, mitä maailma tarvitsee, mistä voi saada maksun?”
Tee sisältöä, josta olet tunnistettavissa ja joista sinun persoonaasi ja toimintatapojasi voidaan tulkita.
Jos jaat toisten postauksia, kerrot maailmalle, että tykkäät jakaa toisten postauksia.
Jos kirjoitat tai kerrot omia mielipiteitäsi ja kommentteja, kerrot, että haluat itse ottaa kantaa.
Tämä kaikki on tulevalle työnantajallesi tietoa sinusta ja sinun toimintatavoistasi.