Johtaminen : Työntekijä somessa

Sosiaalinen media on nykyajan versio kylän raitista. Siellä kuullaan kuumimmat juorut, annetaan palautetta ja kerätään mainetta – niin hyvässä kuin pahassakin. Sen sijaan, että vanhaan tapaan nämä puheet koskettaisivat vain kyläläisiä, on some siirtänyt kaiken tuon keskustelun maan- tai jopa maailmanlaajuiseksi. Yritykset kokevat tämän usein uhkana, mutta silmät kannattaa avata myös mahdollisuuksille.

Henkilöbrändi

Työntekijä esiintyy sosiaalisessa mediassa omana itsenään ja hänen on mahdollista luoda itselleen vahva brändi oman alansa asiantuntijana. Mutta miksi olla työhön liittyvissä asioissa aktiivinen sosiaalisessa mediassa? Siitä, että ihminen ”brändää” itsensä, on mm. seuraavia hyötyjä:

Työntekijälähettilyys

Parhaimmillaan yritys voi saada työntekijöistään brändilähettiläitä. He edustavat yritystä/ brändiä sosiaalisessa mediassa ja lisäävät omalla aktiivisuudellaan yrityksen kontaktipisteitä verkossa.

Mutta miten valjastaa työntekijät mukaan yrityksen asialle? Tässä toimii parhaiten porkkana. Keppi kannattaa unohtaa kokonaan. Älä siis vaadi aktiivisuutta, vaan tee sen toteuttaminen helpoksi:

Kun nykyään jokainen meistä on media, kannattaa työnantajankin tunnistaa tämä voima – ja käyttää sitä. Näin yrityksen näkyvyys ja vaikuttavuus voi olla moninkertainen.

Kirjoittaja:

 

Timo Katajamaa

toimitusjohtaja

  • 0400 232 781
  • [javascript protected email address]
  • LinkedIn
  • Video

Seuraa meitä myös sosiaalisessa mediassa

Ota meidät seurantaan myös somessa! Saat vinkkejä työnhakuun, tietoa avoimista työpaikoista sekä tuoreimmat kuulumisemme.